۱۵ شرکتی که دنیای آی تی را متحول کردند …
       پورتال تخصصی برترین های آی تی
تاریخ : 14 / 8 / 1389
نویسنده : حامد.ح

۱۵ -  AOL

http://themani.me/wp-content/uploads/2010/11/aol.jpg

شاید الان هم کمپانی AOL به حیات خودش ادامه بده ولی در زمان های دور فعالیت اصلی این شرکت در زمینۀ اینترنت و به عنوان یک ISP بود . AOL با تبلیغات گسترده و قول اینترنت رایگان به کاربران نقش به سزایی در اشعۀ کنونی اینترنت ایفا کرد .

۱۴-WebTV

http://themani.me/wp-content/uploads/2010/11/webtv.jpg

webTV تقریباً قبل از راه اندازی هم یک پروژۀ شکست خورده بود ، پیدا نشدن سرمایه گذار و مشکلات دیگر باعث شد تا این پروژه شانس زیادی نداشته باشد . برنامۀ آنها این بود که اینترنت را از طریق جعبه ای به وسیلۀ تلویزیون در اختیار کاربر قرار دهند . اما شرایط هرگز محیا نشد تا در نهایت مایکروسافت این شرکت را خریداری کند . امروزه میبینیم که گوگل به کمک سونی با بودجه ای هنگفت در حال تحقق این ایده است .

۱۳-Polaroid

http://themani.me/wp-content/uploads/2010/11/polaroid_2.jpg

این کمپانی در سال ۲۰۰۱ اعلام ورشکستگی کرد ! کمپانیی که اولین بار با ارائۀ دوربین هایی دوست داشتنی ایدۀ دیدن عکس را بلافاصله پس از گرفته شدن آن ، در ذهن تولید کنندگان امروزی دوربین دیجیتال پروراند .

۱۲-CUseeME

http://themani.me/wp-content/uploads/2010/11/cuseeme.jpg

کمپانیی که قربانی زمان شد ! این شرکت برای اولین بار قابلیت ویدئو چت را در سال ۱۹۹۲ در اختیار عموم گذاشت ، ولی به خاطر ضعف فنی در کامپیوتر های خانگی آن زمان نمیتوانست آنچه که از آن انتظار میرفت رو در اختیار کاربر قرار بده و سرانجام هم نابود شد. اما امروزه میبینیم که برنامه هایی مثل اسکایپ و … به راحتی از این امکان بهره میبرند .

۱۱-Kozmo.com

http://themani.me/wp-content/uploads/2010/11/kozmo.jpg

این سایت برای اولین بار وعدۀ تحویل رایگان سفارش های کوچکی مثل کتاب ، بازی ، قهوه و … رو به کاربران داد . با وجود اینکه این سایت با شکست کامل مواجه شد اما میبینیم که امروزه تحویل سفارش های آنلاین گسترش خاصی در بین کمپانی ها پیدا کرده .

۱۰-Napster

http://themani.me/wp-content/uploads/2010/11/napster.jpg

این گربۀ دوست داشتنی که خب شاید خیلی هاتون باهاش آشنا باشید ! این برنامه برای اولین بار تکنولوژی Peer-to-Peer رو معرفی کرد و در نهایت هم به خاطر مسائل کپی رایت بعد از دو سال فعالیت از کار افتاد . امروزه لذت تکنولوژی p2p با برنامه هایی مثل limewire , kazaa و … قابل تجربه کردن است .

۹-Aureal Semiconductor

این کمپانی ِ سازندۀ کارت صدا برای کامپیوتر پیشرو در زمینۀ صدای surround برای بازی ها تنها توسط دو اسپیکر بود . بعدها Creative این کمپانی را خریداری کرد .

۸- Altavista

http://themani.me/wp-content/uploads/2010/11/altavista.jpg

altavista اولین متور جستجو نبود ولی به طور قطع تأثیر گذار ترین در زمان خود بود  . این سایت محبوبیت خودش رو از طریق محیط کاربری ساده اش به دست آورد ، چیزی که امروزه کمپانی هایی مثل گوگل و مایکروسافت به اهمیتش پی برده اند . آلتاویستا اهمیت محیط کاربری ساده را با شلوغ کردن آن و در نهایت مرگ خود به سایر کمپانی ها فهماند .

۷- The 3DO Company

http://themani.me/wp-content/uploads/2010/11/3do.jpg

اولین کمپانیی که کنسول ِ بازی با CD را عرضه کرد . ولی در نهایت به خاطر قیمت بالایش و تنوع بازی محدود با شکست مواجه شد . پلی استیشن و اکس باکس بی شک موفقیت امروز خود را مدیون نو آوری این شرکت هستند .

۶-Appeal

http://themani.me/wp-content/uploads/2010/11/outcast.jpg

یک کمپانی بازی سازی کوچک که تنها دو بازی ساخت ، که هیچ یک از آنها هم چندان محبوب نشد ولی به هر حال در بازی Outcast از تکنولوژی rendering یی به نام Voxel استفاده کرد که تحولی را در این صنعت بعد ها به وجود آورد .

۵- Atari

همه ما تقریباً با این کنسول خاطره داریم ! اتاری اولین شرکتی بود که دستگاه های بازی سکه ای را ساخت و سپس با کنسول بازیش خاطراتی خوب را برای ما رقم زد .

۴- Zenith

http://themani.me/wp-content/uploads/2010/11/zenith-logo.gif

شرکتی که ایدۀ کنترل از راه دور تلویزیون رو مطرح کرد ! فکر کنم همۀ ما یه جورایی مدیونش باشیم .

۳- palm

http://themani.me/wp-content/uploads/2010/11/palm.jpg

شرکتی که چندی پیش توسط HP خریداری شد . شاید جالب باشد که بدانید کلیۀ گوشی های هوشمند کنونی برگرفته از Palm-Pilot هستند که تحولی را در صنعت پرتابل ایجاد کرد .

۲- ۳dfx

http://themani.me/wp-content/uploads/2010/11/3dfx.jpg

کمپانی تولید کنندۀ کارت های گرافیکی که با تکنولوژی multi-core rendering اش به کاسبی کنونی ATI و nVidia رونق بخشید . این شرکت بعد ها توسط nVidia خریداری شد .

۱-Commodore International

http://themani.me/wp-content/uploads/2010/11/C64combo.jpg

اسم کمدور رو حتماً شنیدید ! این شرکت قدیمی که کامپیوتر ِ خانگی رو به تولید انبوه رسوند و با قیمت مناسب در اختیار کاربران قرار داد ، علاوه بر این کمدور سیستم عامل AmigaOS رو در اوایل ۱۹۹۲ ساخت که حتی میتوان گفت از windows 95 پیشرفته تر بود . تأثیری که این کمپانی در دنیای کامپیوتر از خود به جا گذاشت تا ابد در یاد ها خواهد ماند.

منبع : http://themani.me

 

 



|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
موضوعات مرتبط: مقاله , ,
برچسب‌ها: آی تی , IT , شرکتهای آی تی , دنیای آی تی , برترین شرکتهای آی تی ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
این وبلاگ روزانه جدیدترین مطالب را از برترین سایتها و وبلاگهای فارسی زبان که در زمینه آی تی و موضوعات مرتبط با آن فعالیت میکنند را دریافت کرده و منتشر می کند .